23 Ocak 2018 Salı

Sevgili Arkadaşım Kata

Katariina’yı kampta tanıdım. Geçici süre kampta çalıştı. O günler Kilisede de karşılaştık. Çok içten dua edişine şahit oldum.

Bir de Kata’nın yardım etme heyecanını gördüm. 668 Bebek için Kilise ile görüşüp program yapabilir miyiz diye sorduğumda Türk arkadaşlarım müsait olmadığı İçin son anda imdadıma yetişmişti ve  yine o yanımdaydı.
http://kamphatiralari.blogspot.fi/2017/11/kilisede-bir-cuma-sukur-vakti.html

Gözümde genç ve heyecanlı bir kız imajı vardı. Kilise de 10 yaşındaki kızını tanıtınca şok oldum. Meğer aynı yaşta imişiz. Dahası Kata zaten hostes olarak çalışıyor ve ülke ülke seyahat ediyormuş.

Bu kadar mütevazi olmasına çok şaşırmıştım ki Kata beni daha çoook şaşırtacakmış.🤔

Geçtiğimiz Cumartesi günü kamptaki bir görevli ‘senin işin biraz uzayacak. Nüfus müdürlüğü’nün araştırma yapıyor’ dedi. Heyecanla eve çıkmak için gün sayarken karşılaştığım bu uzatmalara ne kadar ‘no problem’ desem de kampta beni gören her insan tarafından yöneltilen ne zaman gidiyorsun sorusundan mıdır 🤷‍♀️ bilmem artık beklemek de zorlanıyordum.

Ertesi gün Pazar akşamı Kata ile kilisedeki program da karşılaştık. Sıkıntılı olduğumu bildiği için maneviyatına güvendiği bir arkadaşını göstererek ‘birlikte dua edelim mi?’ dedi. Pekka ile Kata’nın ortasına oturdum. Allah’ım tüm nimetlerin için şükürler olsun. Diyebildim. Kata ev için dua etti ve Pekka’dan dua etmesini istedi. Bu iki güzel insan gözlerini kapatıp benim için dua ettiler.. İki dinin insanları olarak yaptığımız bu duayı Rahmeti Rahman’ın kabul edeceğine olan inancım tamdı.

Aradan üç gün geçti ve artık evin anahtarlarını almıştım. Kata anahtarı alır almaz bana haber ver dediği için ilk ona söyledim. Ne yazık ki uçuştaydı ve perşembe gelecekti. Cuma günü erkenden buluşabileceğimizi söyledi. Söz verdiği gibi Cuma günü sabah erkenden Katariina ve bir arkadaşı ile eve geçtik. Kata rahat hareket edelim diye çocuklara bakması İçin öğretmenlerini ayarlamıştı.

Önce elektirklerin açılması için gerekli aramayı 📲 yaptı ve aradan beş dakika geçmemişti ki etrafa nurlar şaçılmaya başladı. Hayatımda gördüğüm en mübarek aydınlanma anı idi. Zira bu aydınlatma sayesinde bu geceden itibaren evimizde kalabilecektik..

Kata ve arkadaşı bir hafta öncesinde alabilir misin dediğim kitaplık ve  yatağı da getirdiler. Perde ihtiyacım olur düşüncesiyle perde getirdiler. Kata evi gezip eksikilere baktı. Arkadaşlarına mesaj yazdı. Lambaları bir arkadaşı pazar günü getireceğini söyledi. Elimizden geldiğince evi düzenlemeye çalıştık. Öğleden sonra Kata beni kampa bırakıp müsade istedi. Çünkü gece uçuşu vardı.

Bu hafta uçuştan geldiği günün sabahı soluğu benim evimde aldı. Yine evin eksikleri ve evrak işleriyle uğraştık..



Türk arkadaşlarım misafirleri geldiği, gittiği..vs için müsait olamadılar. Katariina yanımda esneye esneye 😩😫gezmesine rağmen,
şahsi arabası ile işlerimi halletmeye çalışırken kendini olabildiğince müsait hale getirdi.


İyiliği yaymak için elinden gelenin fazlasını yapan bu kadın, yaşadıklarımı o kadar iyi anlıyor ki... Memleketimden kilometrelerce ötede, yalnız olduğum bu şehirde ve dilini bilmediğim bu ülkede karşıma çıkan Kata’ ya minnettarım.

Emin’im birlikte inandığımız Yaratıcı’ da onun bu iyiliğinden razı olur.. Olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder