16 Ocak 2018 Salı

Bir dileğim var…


Sözlerim ajitasyon içerecek, şimdiden söylüyorum. Pazar akşamı kaybettiğimiz Dilek’ten bahsedeceğim. Şarkılar söylenen programda çocukları eğlendirme telaşındayken acılı haberi aldım. Dünya bir anda karardı. Olduğum yere çakıldım. Kış yaşanan ülkede soğuk yüzümüze yüzüme vuruyordu. Yüreğimizin yangınına zerre tesir etmiyordu.

Dilek kansere yakalandığında 21 yaşında idi. Kanser Hastası iseniz size moral gereklidir. Bir de ilaçlar..

Hayatınıza devam etmeniz İçin düzenli olarak ilaçlarınızı içmelisiniz. İlaçların işe yaradığını görmeniz için de moralinizi hiç bozmamalısınız.

Dilek kanser hücreleri bünyesinde mutasyona uğradığını öğrendiğinde üzülse de mücadele etmekten vazgeçmedi. İki kere ilik nakli oldu. İlaçlarının temini için bir kaç defa sağlık bakanlığına mektup gönderdi.

Hatta tesadüfen bulunduğu mekana bir bakanın geldiğini görünce ilaçlarını temin edemediğini iletti.
‘Ben ne yapabilirim ki’ diyen Bakanın sözlerinden çok cebine sıkıştırılan 200-300TL moralini alt üst etti.


Parayı geri verirken söylediği sözler hepimizin kendimizle yüzleşmesine kapı araladı.

Ben dilenci değilim. İnsanlık konusundan bir kere daha hayal kırıklığına uğradım. Görüyorum ki çaresizliği hiç tatmamışsınız.

Nereden bilsin Dilek. Kalplerinde kötülük metastaz yapan insanlarla karşı karşıya olduğunu. Kötülüğü abideleştirmişlerden kendisini anlayacak bir iyilik bekledi..

Bir dileğimiz vardı. Genç yaşta verdiği mücadele de Dilek kazansın. Dilek yaşasın istedik. Olmadı.
Dilek aramızdan ayrıldı. Bu aralar İyiler ya aramızdan ayrılıyor, ya da onurlu duruş sınavından geçiyor.


Tapelerde ihaleleri yandaşlara verenler çalım satıyor. Yetmiyor çaresizi ezerek boy gösteriyor.

Onurlu duruş imtihanı veriyoruz.
İşini geri isteyen insanlar yerlerde sürükleniyor.
Kimi İşkence altında can teslim ediyor.
Kimi hala İşkence görüyor.
Anneler evlatlarına hasret cezaevinde bitmeyen günleri sayıyor.
Babalar evlerine ekmek dahi götüremiyor. Ceplerinde 5-10 TL ile geziyor.
Analar evlatlarından, Kadınlar Kocalarından ayrı düşüyor.

Yüzyıllardır yaşanmayan imtihan bugünlerde yaşanırken kimileri de üzülmemek için kulağının üstüne yatıyor..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder